top of page
  • תמונת הסופר/תטל בן דוד

כך תכינו את הצמיגים לחורף

עודכן: 28 בספט׳ 2023

החורף הישראלי קצר, אולם הוא יכול להיות בלתי צפוי ומאתגר עבור הרכב שלכם. הנה כמה טיפים פשוטים להכנת צמיגי הרכב לקראת החורף, שיסייעו להגן על בטיחותכם.


צמיגים של רכב על כביש רטוב מגשם
צמיגים של רכב על כביש רטוב מגשם

מדוע צריך לבדוק את הצמיגים לקראת החורף?


צמיגים הם הקשר היחיד עם הכביש, הם משפיעים על הדיוק בהיגוי, על כמות צריכת הדלק ועל מידת ההחלקה כאשר בולמים בכביש רטוב, לכן הם חייבים להיות טובים כדי להבטיח נסיעה בטוחה, חסכונית ומדוייקת - לא ברור למה הנהגים בישראל פחות מודעים לחשיבות בדיקת הצמיגים.


בעונת הגשמים והקור יש נטייה לצמיגים להתכווץ, החיכוך עם הכביש מופחת והאחיזה של הרכב על הכביש נחלשת. צמיגים פגומים יכולים להוות סיכון רב בזמן עצירה בכביש רטוב ובחלפת נתיבים בנסיעת חורף. צמיגים ישנים ושחוקים לא יענו על הצורך של בטיחות בנהיגת חורף בכביש רטוב עם במפרים, מעמורות, כתמי שמן, שלוליות וסכנת החלקה.


לכן, ההפך מדובים שהולכים לישון לקראת החורף אנחנו צריכים להתעורר ולבדוק את מצב הצמיגים. הנהגים חייבים לבדוק אם רמת השחיקה, עוד לפני הטסט השנתי. אם מצאתם סדקים או שחיקה שניראת בעין יש לשקול להחליף את הצמיגים בחדשים וטובה שעה אחת קודם. הצמיגים החדשים והנכונים ישמרו טוב יותר על בטיחות נסיעתכם בתנאי החורף, ולא תצטרכו לרוץ לפנצ'ר מכר הראשון שאתם רואים ביום של הטסט.



בדקו לחץ אוויר – דבר ידוע הוא שצריך לבצע בדיקות לחץ אוויר תכופות ולמלא אוויר על פי ההנחיות של יצרן הרכב. לחץ אוויר נכון יבטיח חיסכון כספי על הוצאות דלק מכיוון שצמיגים שחסר בהם אוויר "נדבקים" יותר לכביש בכך מגדילים את החיכוך עם הכביש, הנסיעה נעשית איטית יותר ונדרש מהמנוע מאמץ יותר גדול. לחץ אוויר תקין יגרום לדיוק בהיגוי, וימנע פגיעה בגלגלים ובביצועי הרכב.


בדיקת איזון גלגלים – איזון מדויק של גלגלי הרכב עושים על מנת למנוע שחיקה והתייבשות של הצמיגים. בדיקת האיזון צריכה להתבצע על ידי מומחה היא יכולה למנוע פגמים בצמיגים וסיכונים בדרכים. איזון גלגלים הוא היבט חשוב בתחזוקת הצמיגים. הוא כולל הוספת משקולות לחישוקים כדי להבטיח שהמשקל יתחלק באופן שווה על הצמיגים. ישנם שני סוגים של איזון גלגלים: סטטי ודינמי. איזון סטטי נעשה כשהגלגל נייח, בעוד שאיזון דינמי כולל סיבוב הגלגל על ​​מכונה כדי לזהות ולתקן חוסר איזון. אם הצמיגים ישנים או אם הרכב סותה ימינה או שמאלה בנהיגה, או שישנם רעידות בגלגלים או בשאסי של הרכב, זה הזמן לגשת לאיזון גלגלים. בדיקת מצב סוליית הצמיגים – בדיקה זו מטרתה לזהות את מצב התייבשות סוליית הצמיג או שחיקה. אם נמצאות בעיות, יש להחליף את הצמיג. כדאי להעזר במומחה לבדוק את סוליות הצמיגים - שכבת גומי בהיקף הצמיג, בעלת חריצים בחלקה החיצוני. החריצים נועדו לשפר את פינוי המים שנמצאים על פני הכביש, וכן לצנן את החום שנוצר בעת נסיעה בגלל החיכוך.


השקיעו בצמיגים חורפיים - אם אתם גרים באזור עם חורף קשה, שקלו להחליף את הצמיגים הרגילים בצמיגים חורפיים. הם מיועדים לספק אחיזה טובה במיוחד על כביש עם קרח. זוהי השקעה שבהחלט שווה לעשות למען בטיחותכם.


גלגל החילוף (הרזרבי) - אין דבר מתסכל יותר מאשר להתקע בחורף עם תקר ואז לגלות שהגלגל הרזרבי לא תקין. מומלץ לוודא שהגלגל הרזרבי תקין – לא ישן, יבש, סדוק, קטן וכד'. יש לתת לו חשיבות בתור זה שיציל ויביא אתכם ליעדכם ללא המתנה לחילוץ. למידע נוסף בנושא בדיקות חורף >>


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page