טיפול גדול לרכב, מה בדיוק עושים?

הטיפולים הגדולים לרכב

"טיפול גדול" של 30,000 ק"מ, 60,000 ק"מ או 90,000 ק"מ, 120,000 ק"מ.

 

טיפול גדול משתנה בין סוגי הרכב, הטיפול הגדול נעשה לפי הוראות היצרן בספר הרכב.

מה בודקים בטיפול גדול לרכב?

אלה הדברים שצריך לצפות שיטופלו במכונית שלכם, ואלה הדברים שאחריהם עליכם לעקוב במחברת מעקב הטיפולים והתיקונים ברכב שלכם.

  • את כל הרצועות וחלקים כמו: גל ארכובה, רצועת תזמון, אלטרנאטור, מאוורר, הגה כוח, וכו'.

  • את כל המסננים (פילטרים) צריך לבדוק ולהחליף: פילטר שמן, מסנן דלק, מסנן אוויר, וכו'.

  • את כל הנוזלים צריך לבדוק וחלקים שחוקים ישנים שלא ניתנים לתיקון צריך להחליף כמו: סוליות הצמיגים, רפידות וצינורות בלמים,  בלם יד, חומרה ותוכנה ברכב, וכו'.

  • בדיקה של מערכת ההיגוי, מתלים, כיוון פרונט, החלפת חלקים שבורים או שחוקים.

  • החלפת כל המצתים.

  • את ה universal joints,  CV ואת driveshaft, צריך לבדוק.  

  • בדיקה של מגבים ולהחליף אם צריך.

  • בדיקה של מערכת המיזוג.

  • בדיקה וניקוי של המצבר, והחלפתו אם צריך.

  • בדיקה של כל חיבורי החוטים

  • בדיקה של כל האטמים וכדו', לטפל בהם אם אפשר, ולהחליפם אם הם ישנים וסדוקים.

  • בדיקה ושימון המייסבים

  • בדיקה של מערכת הפליטה

  • אנליזה של כוונון מנוע. כולל שני דברים:  1) בודקים אם כל החלקים האלקטרוניים/ממוחשבים של המכונית עובדים היטב, החל מחיישני הזרקת דלק ועד בולמי זעזועים המתאימים את עצמם אם יש כאלה במכוניתך;  2) בדיקה ממוחשבת לאיבחון תקלות סמויות שקשות לאבחון באופן ידני רגיל.

  • בדיקה של מזרקי דלק  ושל בית המצערת. מנקים אותם עם תוספת של חומר כימי מיוחד.

אם אתה נוסע באופן שספר הרכב שלך מגדיר כ"תנאים קשים", יש לעשות את הבדיקות האלה לעיתים קרובות יותר. 

לא כדאי לפסוח על אף בדיקה, זה יקצר את חיי המכונית ויוריד מאוד את ערך השוק שלה כשתרצה למכור אותה.

מה בודקים ברכב כל שלושה חודשים?

  • בדיקת מצב מסנן האוויר

למרות שאת המסנן צריך להחליף לכל היותר פעם או פעמיים בשנה, לא מזיק להסתכל עליו, במיוחד אם הרכב נמצא באזור מאובק. מסנן אוויר סתום עלול להעלות את צריכת הדלק ולשחוק את המנוע של המכונית.

אם אינך בטוח היכן ממוקם מסנן האוויר, בדוק בספר הרכב.

בדרך קל, קל מאוד להסיר את המכסה של המסנן, מאחר שהוא תפוס רק על ידי אום כנף.

הוצא את המסנן והסתכל בו מול האור והקש איתו קלות על הקרקע. האם הוא עמום לגמרי? מלא בלכלוך?   

 

  • בדיקת מצב הרצועות

ספר הרכב שלך אמור לציין היכן נמצאות הרצועות מתחת למכסה המנוע (או בתחתית המכונית).

צריך לחפש כל דבר שנראה כאילו הוא שחוק, בלוי, סדוק, או אם הוא נראה נוצץ מדי. (את הבדיקה עושים כשהרכב אינו פועל). בדרך כלל אין צורך להחליף רצועות יותר מפעם בארבע או חמש שנים, אבל זו צרה גדולה כאשר רצועות נקרעות פתאום בזמן נסיעה.

 

  • בדיקת מצב צינורות הקירור במערכת הקירור

צריך לבדוק סדקים והתנפחות בצינורות, חורים ובליטות, נזילות, וכתמי שמן. למשש אותם (כשהרכב במצב דומם). אם אין תחושה של "צינור חדש" (כלומר, יש סדקים ובליטות), אם החומר ספוגי, ישן, חלש, הגיע הזמן להחליפם.

אם הגיע הזמן לטיפול גדול או טיפול קטן ברכב ואתה מחפש טיפול אמין עם אחריות אל תהסס להתקשר.

דברו איתי!

אשמח לענות על שאלתך

מלא טופס

מחירי מבצע בלעדיים

רק ללקוחות המגיעים מהאתר

מחיר מבצע 

למגיעים מהאתר

מחיר מחירון

החל מ - 250 

טיפולי 15,000 - 10,000 ק"מ 

99

גומיה לציריה חיצו' 150 ₪

99

גומיה להגה 160 ₪

99

כיוון גלגלים  150 ₪

99

כיוון גלגלים  150 ₪

החל מ - 280 

בלמים קדמיים

החל מ - 280 

בלמים אחוריים

ליטוש וחידוש פנסים

החל מ - 100 

490 

החלפת רצועת טיימינג

45 

כיוון אורות

* המחירים לא כוללים מע"מ

© מוסך המרכז קרול, רח' נחושתן 5 איזור התעשיה רחובות

בנייה וקידום אתרים