top of page
  • תמונת הסופר/תטל בן דוד

בטיפול תקופתי גדול מחליפים רכיבים שנשחקים לפני שנתקעים…



טיפול תקופתי גדול לרכב

בטיפול תקופתי גדול מחליפים רכיבים שנשחקים לפני שנתקעים… כמו: רצועת טיימינג ובלמים.


  • החלפת שמני הילוכים ומנוע, ביניהם שמנים דיפרנציאליים שהם שמנים עבים וצמיגיים יותר יחסית לשמני מנוע, והם מיועדים לשימוש בלחץ גבוה.

  • בדיקה כללית עם מחשב ייעודי לאיתור תקלות - בודקים תאורת פנסים ונורות חיווי, נוזל קירור, נוזל הגה כוח, נוזל גיר אוטומטי וידני, בלמים: רפידות וצלחות, מגבים ועוד.

  • התאמת מרווח השסתומים לפי הוראות יצרן כדי לוודא שהחלקים החשובים ביותר במנוע הרכב ימשיכו לפעול במצב אופטימלי. כמו כן, בודקים ומחליפים את שומן מיסבי הגלגלים.

בהתאם לרכב, לדרישות היצרן ולסוג המנוע מבצעים טיפול גדול לרכב אחרי שני טיפולים קטנים, בערך כל שלוש שנים או אחרי 30,000 ק"מ, 50,000 ק"מ, 90,000 ק"מ, 100,000 ק"מ, 120,000 ק"מ. זה בדרך כלל גם הזמן המתאים לחשוב על החלפת מצתים, פילטר לדלק ורצועות טיימינג, למשל. בחוברת הטיפולים של יצרני הרכב כתוב בדיוק מתי טיפולים אלה נחוצים.


טיפול תקופתי קבוע יכול לסייע בזיהוי בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות מהותיות, לכן חשוב לבצע טיפול לרכב על פי הוראות היצרן / חוברת הטיפולים. הטיפול מוודא כי מתבצעות בדיקות חיוניות ברכיבי רכב קריטיים, ומעניק שקט נפשי בכך שהרכב במצב הראוי לנסיעה.


חבל לוותר על טיפול ברכב מדי שנה על מנת לחסוך כמה שקלים. טיפול קבוע יכול לעזור בזיהוי בעיות בשלב מוקדם, שלימים יכול להיות יקר מאוד. הטיפול גם יכול לעזור למשאבת הבנזין. מסנני שמן ואוויר חדשים מייצרים מנוע פועל חלק יותר, וכפועל יוצא מזה המכונית נעשית חסכונית יותר בדלק.

כשמגיע הזמן למכור את הרכב, היכולת לספק תיעוד של היסטוריית טיפולים עקבית וקבועה תעלה באופן משמעותי את ערך המכירה של הרכב.


אם כן, טיפול קבוע ברכב ללא ספק ישפר את תוחלת החיים של הרכב. בנוסף, בעת מכירת הרכב היסטוריית טיפול מלא עשויה למשוך יותר קונים פוטנציאליים ולאפשר מחיר מכירה גבוה יותר.


ברוב הרכבים שנבנו כיום, יש מערכות אבחון מורכבות. ברבים מכלי רכב אלה יש נורות אזהרה והודעות המופיעות על לוח המחוונים. יש לשים לב כאשר מתעוררים תסמינים לבעיות ברכב, ולהיות מודעים לאורות מוזרים בלוח המחוונים, לריחות או לצלילים יוצאי דופן ולכל דבר שאולי לא מופיע במחווני האזהרה.

חוברת הטיפולים של יצרני הרכב הוא המדריך הטוב ביותר לשימוש על מנת לקבוע את התזמון האופטימלי עבור הטיפולים הקטנים והגדולים ברכב.


192 צפיות0 תגובות
bottom of page